Saturday, March 8, 2014

Shaklee Pilihan Sekeluarga



Kenapa saya pilih Shaklee??  Sedikit perkongsian pengalaman kami setelah lebih kurang Sembilan bulan mengamalkan supplemen dari Shaklee.

Entry kali ni bukan lah niat saya nak menyebelahi produk Shaklee ni..Tapi cerita ni berkenaan apa yang saya dan keluarga saya alami,, Sebelum ni ada juga kami sekeluarga mencuba supplement yang lain. Tapi dari sebotol ke sebotol, rasanya sama ja.. Bila husband nak cuba Shaklee, mula la saya mencebik.. Dalam hati “membazir je makan vitamin-vitamin ni.. Kalau nak sakit, sakit juga nanti”.. Tapi dah beria encih H nak try juga, ok lah.. go onnn.. Produk-produk pertama yang kami beli adalah, Vitalea, Vitamin E, Ostematrik, dan vivix.. (Vivix ni kami decided nak beli sebb pada masa ni, Encik H saya ni ada masalah kesihatann sikit.. Jadi produk-produk lain tu purposely Encik H saya ni beli untuk saya lah.. Hehe,, Thanks abang). Lepas kami rasa perubahan selepas mengambil vits ni semua, jadi kami decide nak tambah ESP untuk saya, dan Mealshake untuk buah hati kami..

Omega Guard.

Assalamualaikum kepada semua pembaca..

Dah lama tak masukkan entry dalam blog  ni.. Lately ni sibuk sangat kat tempat kerja..
Untuk entry kali ni saya nak berkongsi info tentang Omega Guard daripada Shaklee. Dalam bahasa seharian kita, selalunya lebih di kenali dengan panggilan ‘minyak ikan’.Saya rasa ramai antara kita yang tidak berminat dengan bau minyak ikan. Maklumlah sebut ja ikan, pasti orang akan terfikir bau hanyir macam ikan kan?? Tapi kalau dah tahu akan kelebihan minyak ikan ini kepada system badan kita, mesti ramai yang akan mengambil langkah bijak untuk menjadikan minyak ikan ini sebagai salah satu suplemen wajib dalam diet seharian. Tambahan pula, ianya tidak dapat disintesis oleh tubuh badan kita dan mesti diperolehi dari diet, vitamin, suplemen atau makanan tambahan.

Sunday, February 16, 2014

Dividen KWSP 2013

Salam semua readers,

Perasan atau tidak kos hidup kini semakin meningkat. Beberapa bulan kebelakangan ini kita "dikejutkan" dengan beberapa siri kenaikan dan yang terbaru mengenai kenaikan insuran kenderaan. Mau atau tidak, kita terpaksa lebih bijak dalam membelanjakan wang dari gaji yg kita perolehi. Perlu ada perancangan kewangan yang baik untuk masa hadapan. Mungkin ada baiknya juga sikap berjimat cermat perlu dimulakan dari sekarang.

Sunday, February 2, 2014

Membersih Dengan Selamat.

Salam Semua,

Sekali lagi kiter semua tengah enjoy bercuti panjang sempena perayaan Tahun Baru Cina. Ader antara kita yang balik kampung & ader yang just bercuti dan duduk dirumah bersama2   keluarga. Tidak kurang juga ader yg mengadakan kenduri kendara. So bagi suri2 rumah, masa bercuti ni ler boleh dimanfaatkan utk mencuba resepi2 baru atau memasak hidangan kegemaran anak @ pun suami. 

Tuesday, January 21, 2014

CoQ Health Plus

Lebih 17.2juta manusia di dunia meninggal dunia setiap tahun adalah disebabkan penyakit kardiovaskular.Kajian juga telah menunjukkan bahawa penyebab utama kematian di Malaysia  pula adalah disebabkan oleh penyakit jantung. 1 / 3 daripada kematian rakyat Malaysia adalah disebabkan oleh penyakit yang semakin glamour di abad ini. Dengan gaya hidup pada masa sekarang, berkemungkinan kita juga akan tergolong dalam golongan ini. Tekanan kehidupan, gaya hidup yang tak seimbang, makanan yang semakin hari semakin sedap, sedar tak sedar, kolestrol semakin banyak…. Hem macam-macam faktor yang memainkan peranan ke arah penyakit ini. Salah satu punca juga disebabkan badan yang telah kekurangan CoQ10 didalam system badan.

Sunday, January 19, 2014

Novel yang menceriakan

Salam All,

Hi, ape khabar? Sekarang ni tengah layan novel koleksi terbaru peribadi sy bulan ni..Ader x sesapa yang dah baca?  Bole la share opinion anda...