Friday, December 13, 2013

Alfalfa





Alfalfa merupakan  sejenis tumbuhan yang mengandungi pelbagai khasiat dan kebaikan kepada badan kita.  Oleh itu, ianya lebih dikenali sebagai "raja segala tumbuhan" . Keunikan mengenai alfalfa ini adalah ianya mempunyai akar yang panjang iaitu kira - kira 20 kaki di dalam tanah dan dengan sifat ini membolehkan ia menyerap seberapa banyak nutrien dari tanah manakala daunnya pula menghasilkan banyak chlorophyll hasil dari proses fotosintesis. Ini menjadikan ianya suatu tumbuhan yang cukup berkhasiat Berikut merupakan antara nutrien yang terkandung di dalam Alfalfa : 


Vitamins :  A, D, C, E, K, U, B-Complex
Minerals  : Calcium, Phosphorus, Magnesium, Potassium, Sodium, Iron, Copper, Zinc, Iodine, Boron
Trace Minerals : Chromium, Molybdenum, Selenium, Manganese, Tin, Nickel
Digestive Enzymes : Lipase, Amylase, Protease, Coagulase, Emulsin, Invertase, Peroxidase, Pectinaze, Cellulase
Chlorophyll
Tinggi kandungan Fiber
Sumber Amino Acids (protein)
Beta-Carotene
(setiap hidangan membekalkan kira - kira 300mg Kalsium seumpama kira - kira secawan susu)

Alfalfa juga merupakan salah satu daripada pelbagai herba yang digunakan dalam perubatan tradisional cina yang dapat meningkatkan fungsi buah pinggang. Selain itu, Alfalfa merupakan tumbuhan yang bersifat alkali yang dan dengan itu ianya dapat menyeimbangkan paras pH tubuh. Kajian menunjukkan penyakit boleh bermula apabila badan dalam keadaan berasid. Biasanya, apabila badan dalam keadaan berasid, badan akan mula menunjukkan beberapa simptom dan sy pasti anda semua pernah merasai satu atau beberapa simptom - simptom seperti mudah letih, alergy, kurang bertenaga, sakit kepala, sembelit,  mulut / badan berbau, pening, sakit otot dan sendi, "heartburn" dan lain - lain lagi. 

Jadi, bagaimana untuk menyeimbangkan paras pH badan? Salah satu caranya adalah dengan meningkatkan pengambilan buah - buahan dan sayur - sayuran dan mengurangkan pengambilan makanan yang bersifat asid seperti daging merah, produk beralkohol, gula, telur dan lain lain lagi. Alternatif lain adalah dengan pengambilan supplemen Alfalfa yang memang diketahui selain mengandungi pelbagai nutrien ia juga tinggi serat dan semestinya bersifat alkali dan juga merupakan salah satu tumbuhan yang sering digunakan dalam proses detoks.

Selain dapat menyeimbangkan pH badan, Alfalfa juga dapat membantu dalam kita menangani banyak masalah kesihatan antaranya adalah seperti berikut:


   1. Membantu menentang atherosclerosis, penyakit jantung, stroke, kanser,  diabetis dan endometriosis.
     2.  Membantu dalam proses detoks
     3.  Mengikat carcinogen di dalam kolon dan mempercepatkan penyingkirannya
    4. Ekstrak alfalfa dapat membantu meningkatkan penghasilan sel darah putih (termasuk granulocytes, leukocytes dan T cell)  yang mana dapat membantu badan menentang jangkitan kuman.
  5. Mengandungi vitamin K , dengan itu ianya dapat membantu dalam pembekuan darah yang normal. Vitamin K juga didapati dapat membantu mengelakkan  "bone loss" dan membantu pembentukan tulang. Ianya dapat mengurangkan risiko osteoporosis dan dapat membantu penyembuhan keretakan tulang.
    6. Menyokong kesihatan hati dan buah pinggang dengan membersihkan organ - organ tersebut dari bahan buangan
    7. Melegakan "fluid retention".
  8. Membantu mengawal kolestrol dengan melekat pada kolestrol dan menyingkirkannya dari darah atau mengelakkan pembentukan plak pada dinding arteri. Dengan itu , ianya dapat mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok dan mengurangkan tahap kolestrol darah terutamanya LDL (low density lipoprotein).
    9. Meningkatkan penghasilan susu bagi ibu - ibu.




Mari dapatkan Supplemen Alfalfa Complex dari Shaklee untuk membantu tubuh kita merasai kesihatan yang lebih baik. Tp yang penting, produk Alfalfa Complex ini "contain NO fungicides, bacteriocides, synthetic hormones, growth regulator or chemical". Terdapat dua jenis botol iaitu yang bersaiz kecil mengandungi 330 biji dan bersaiz besar mengandungi 700 biji tablet.
 
Insya Allah, dengan penggunaan yang konsisten, sy pasti anda akan dapat merasai perubahan kesihatan yang lebih baik. Jom dapatkan Alfalfa Complex anda hari ini!...Harga yang menarik ditawarkan kepada anda!.




 * This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

1 comment:

Anonymous said...

Thanks kepada visitor yg nak repeat order tu....Komen anda sy x sengaja terdelete pulak......