Saturday, March 8, 2014

Omega Guard.

Assalamualaikum kepada semua pembaca..

Dah lama tak masukkan entry dalam blog  ni.. Lately ni sibuk sangat kat tempat kerja..
Untuk entry kali ni saya nak berkongsi info tentang Omega Guard daripada Shaklee. Dalam bahasa seharian kita, selalunya lebih di kenali dengan panggilan ‘minyak ikan’.Saya rasa ramai antara kita yang tidak berminat dengan bau minyak ikan. Maklumlah sebut ja ikan, pasti orang akan terfikir bau hanyir macam ikan kan?? Tapi kalau dah tahu akan kelebihan minyak ikan ini kepada system badan kita, mesti ramai yang akan mengambil langkah bijak untuk menjadikan minyak ikan ini sebagai salah satu suplemen wajib dalam diet seharian. Tambahan pula, ianya tidak dapat disintesis oleh tubuh badan kita dan mesti diperolehi dari diet, vitamin, suplemen atau makanan tambahan.


Yang paling penting, Omega Guard Shaklee ini dihasilkan melalui pemprosesan penyulingan secara Proprietari Tiga Molekul   (Tiga kali penyulingan untuk membersihkannya). Tujuan penyulingan yang berperingkat ini adalah untuk memastikan ketulenan dan keberkesanannya.  Jadi anda tak perlu risau tentang bau hanyir dan keselamatan produk ini.

Kandungan utama minyak ikan (asid lemak omega 3) ialah DHA dan EPA. Kajian telah menunjukkan bahawa Asid lemak Omega-3 telah terbukti penting dalam membantu mengurangkan serangan penyakit jantung, angin ahmar, kanser, kegemukan, penentangan insulin, kencing manis, asma, artiritis, lupus, kemurungan, skizofrenia (penyakit mental) gila meroyan, penyakit Alzheimer dan pelakuan hiper aktif (ADHD) di kalangan kanak-kanak.

DHA memainkan peranan dalam meningkatkan kepintaran otak, mata, dan sistem saraf utama  yang juga  penting untuk ibu mengandung, bayi dalam kandungan dan ibu yang sedang menyusu.  Ia juga amat berguna kepada kanak-kanak yang mempunyai masalah di dalam pembelajaran.

Antara ciri-ciri yang perlu di titik beratkan jika kita memilih minyak ikan adalah:
• Meneliti dan mengetahui proses pembuatan --- Bagaimana minyak ikan dihasilkan dan apakah standard kualiti yang digunakan oleh pengeluar?  

• Bau --- Adakah minyak ikan bau hanyir? Bau minyak ikan yang tidak menyenangkan menandakan kualiti minyak ikan telah mula merosot dan menjadi tengik. Minyak ikan yang berkualiti tinggi tidak akan berbau hanyir.

• Rasa --- Adakah minyak ikan rasa hanyir? Minyak ikan yang segar dan berkualiti tinggi tidak rasa hanyir. Elakkan minyak ikan yang mempunyai rasa kuat atau mengandungi rasa tiruan yang mungkin cuba untuk menyembunyikan rasa hanyir minyak ikan tersebut.

Kesimpulannya, Shaklee manghasilkan minyak ikan Omega Guard melalui pemprosesan penyulingan secara Proprietari Tiga Molekul   (Tiga kali penyulingan untuk membersihkannya). Tujuan penyulingan yang berperingkat ini adalah untuk memastikan ketulenan dan keberkesanannya. Dengan proses yang dijalankan ini, bau dan rasa hanyir minyak ikan dapat di atasi. Jadi tidak hairanlah Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan terbaik di dunia!!!!


Saya pasti ramai antara kita sekarang telah sedar akan kepentingan dalam menjaga kesihatan. Dalam rentak  kesibukan kehidupan sekarang ditambah pula dengan pencemaran persekitaran, adalah sangat penting bagi kita untuk mengelakkan penyakit daripada membiarkan ia merebak dan merosakkan badan kita. Jadi buatlah pilihan yang bijak demi kesihatan kita semua..Senyum selalu

Berminat untuk mendapatkan sebarang produk Shaklee ??
Sila SMS/Whatsapp 019-4734280 atau email to zaifisya@gmail.com

Salam ceria.

No comments: