Tuesday, January 21, 2014

CoQ Health Plus

Lebih 17.2juta manusia di dunia meninggal dunia setiap tahun adalah disebabkan penyakit kardiovaskular.Kajian juga telah menunjukkan bahawa penyebab utama kematian di Malaysia  pula adalah disebabkan oleh penyakit jantung. 1 / 3 daripada kematian rakyat Malaysia adalah disebabkan oleh penyakit yang semakin glamour di abad ini. Dengan gaya hidup pada masa sekarang, berkemungkinan kita juga akan tergolong dalam golongan ini. Tekanan kehidupan, gaya hidup yang tak seimbang, makanan yang semakin hari semakin sedap, sedar tak sedar, kolestrol semakin banyak…. Hem macam-macam faktor yang memainkan peranan ke arah penyakit ini. Salah satu punca juga disebabkan badan yang telah kekurangan CoQ10 didalam system badan.

CoQ10 adalah ‘menu utama’ dalam penghasilan CoQHealth plus. CoQ10 ini bukanlah sejenis ubat untuk mengubati penyakit jantung. Walaubagaimanapun, CoQ10 ini dapat membantu pesakit-pesakit jantung dalam menguatkan otot-otot jantung dan juga menjaga tahap kolestrol. CoQ10 ini dapat mencegah peyumbatan, mengurangkan debaran, mengurangkan angina (jantung tersumbat) dan dapat memberi tekanan darah yang sihat. Di dalam system badan kita, kandungan CoQ10 yang paling tinggi adalah terdapat di dalam organ jantung. Kajian mendapati jantung kita mengandungi 10kali lebih banyak CoQ10 berbanding mana-mana organ lain dalam badan. Ini adalah kerana jantung kita adalah organ yang paling kuat bekerja sebab ia berdegup 100,000 kali sehari. Setiap degupan memerlukan tenaga. CoQ10 ini dapat dihasilkan oleh badan manusia, walaubagaimanapun, kuantiti CoQ10 yang dapat dihasilkan oleh badan kita akan BERKURANGAN mengikut pertambahan umur kita. Jadi, sangat lah penting untuk kita mengambil COQ10 dalam diet seharian kita.


Keistimewaan 1 kapsul CoQHealth plus daripada Shaklee adalah kerana ianya mengandungi 28mgCoQ10, 10mg Vitamin E dan 10mg teh hijau. CoQ10 adalah tulen daripada bahan semulajadi. Kombinasi Vitamin E adalah sebagai sumber antioksida yang paling tinggi. Apabila salur darah kita tidak sihat, ia akan mengakibatkan salur darah menjadi tersumbat, jadi Vit E akan membantu melarutkan lemak-lemak dan teh hijau adalah untuk mencairkan darah yang pekat dan memberi salur darah yang sihat. CoQ10 ini juga mempuyai system penyerapan yang bagus.. Bukan semua CoQ10 adalah sama. Bentuk tradisi supplement CoQ10 ini adalah ianya tidak mudah untuk di serap oleh badan.

Sebiji CoQ10 daripada Shaklee bersamaan dengan 850gm daging, 1.7Kg ayam dan 1 botol butter… (Sempat ke nak makan bayak ni dalam sehari?)Lebih baik ambik jer sebiji CoQ10 kan?

Kebaikan CoQ10 adalah :

1) Memberi jantung yang sihat dimana ianya akan;
i.     Menguatkan jantung
ii     Memberi tahap kolestrol yang baik
iii    Mengurangkan debaran
iv     Mengurangkan angina (angina adalah masalah jantung tersumbat yang akan menyebabkan pesakit merasa sakit pada dada)
2) Kulit yang sihat dan berseri; apabila jantung kita mempunyai tahap kesihatan yang  baik, secara langsung darah dapat mangalir dengan baik dan akan memberikan kulit menjadi lebih sihat dan kulit akan kelihatan tegang dan berseri-seri. (tiada lagi kulit kusam ; best kan?)
3) Meningkatkan tahap kesuburan
4) Meningkatkan tenaga minda; mengurangkan kekerapan migraine dan sakit kepala. Selain itu ia juha dapat mengurangkan risiko Parkinson dan Alzheimer.
5) Memberikan tenaga.



Terima Kasih Singgah Dan Follow "Aku Dan Vitaminku"

No comments: