Saturday, May 3, 2014

Badan Berbau....



Masalah bau badan adalah antara salah satu masalah yang paling sinonim dengan kita. 

Bagi mereka yang mengalami masalah bau badan sudah tentu akan merasa rendah diri dengan kekurangan ini..  Dah puas mencuba pelbagai jenis deodarant tapi tetap juga tak wangi…


Antara punca badan mengeluarkan bau yang kurang enak ini adalah disebabkan bahan buangan terkumpul dalam badan akibat proses pencernaan yang tidak sempurna. Setiap hari, sebahagian besar makanan yang kita ambil akan digunakan untuk badan kita manakala selebihnya akan disingkirkan. Penyingkiran ini bergantung kepada tahap kesihatan ginjal, hati dan saluran penghadaman usus yang berfungsi dengan baik. Selain itu masalah sembelit juga akan menyebabkan toksin ini akan kekal berada di dalam badan.

Mereka yang berisiko tinggi untuk mengalami masalah bau badan adalah mereka yang terlebih berat badan, penggemar makanan pedas, mereka yang mengalami masalah sembelit dan juga di pengaruhi oleh makan yang dimakan contohnya makanan berempah dan banyak mengandungi bawang putih.

Jadi untuk mengatasi masalah bau badan, apa yang penting cubalah untuk mengatasi punca masalah tersebut berbanding menggunakan contohnya deodarant hanya untuk menutup masalah bau badan. Hakikatnya masalah tidak dapat diatasi tetapi hanya menutup masalah dalam tempoh sementara waktu.

Cubalah menggunakan Alfalfa Complex Shaklee sebagai “pendetoks’ anda untuk menyingkirkan toksin di dalam badan. Fungsi Alfalfa ini adalah untuk :

  1. Mencuci hati, darah dan usus: Alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang  boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon dan darah.

2.   Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut: Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung dan sembelit.

  1. Menyingkirkan lemak dan kolestrol; Terbukti dapat mengurangkan kolestrol, menghapuskan lemak, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Mengandungi saponin iaitu bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.

Jadi janganlah cepat mengalah dan rasa rendah diri jika anda mengalami masalah bau badan. Tidak salah jika kita berusaha untuk memperbaiki kelemahan diri asalkan kita tidak cepat berputus asa. InsyaAllah segalanya di permudahkan.

Berita baik kepada anda semua, kami mempunyai ready stock dan memberikan khidmat COD (cash on delivery) kepada anda yang berada di sekitar Shah Alam. Kepada mereka yang berada di luar Shah Alam, jangan risau kami juga menyediakan proses penghantaran.

No comments: